مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان مسجد سلیمان :

طرح غربالگری فشار خون بمناسبت روز جهانی فشار خون بالا در بیمارستان نفت مسجدسلیمان

اجرای طرح غربالگری فشار خون بمناسبت روز جهانی فشار خون بالا (27 اردیبهشت ماه) در بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان به مدت سه روز

به مناسبت روز جهانی فشار خون با شعار ” با اندازه گیری دقیق فشار خون وکنترل مطلوب آن، زندگی با کیفیت و عمر طولانی تری داشته باشید “، پایگاه های سلامت و غربالگری فشار خون در بیمارستان نفت مسجدسلیمان برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان، فشار خون بالا یا هایپرتانسیون به نیروی وارده به دیواره سرخرگها گفته می شود. به عبارتی دیگر فشار خون یعنی فشاری که خون در هر انقباض عضله قلب به دیواره سرخرگها وارد می کند.
روز جهانی فشار خون بالا که در سراسر دنیا توسط اتحادیه جهانی فشار خون بالا (WHL ) برای گسترش و ارتقاء آگاهی در خصوص این بیماری، راههای ترویج پیشگیری، شناسایی و کنترل آن نامگذاری شده است.
در همین راستا این مرکز درمانی با برپایی ایستگاه های سلامت در اورژانس، درمانگاه های تابعه و پلی کلینیک تخصصی، به مدت سه روز، اقدام به برگزاری طرح غربالگری فشار خون بالا در مراجعین بالای ۱۸ سال نمود.
در این طرح علاوه بر چک و کنترل فشار خون افراد بالای ۱۸ سال و ارجاع به پزشک (در صورت نیاز)، مطالبی نیز مربوط به فشار خون، رژیم غذایی، فعالیت فیزیکی، نحوه صحیح کنترل فشار خون توسط مسئولین پایگاه های سلامت، به صورت چهره به چهره به مراجعین آموزش داده شد.