مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان مسجد سلیمان :

بیانیه کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان مسجدسلیمان به مناسبت روز پزشک

کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان مسجدسلیمان در بیانه ای روز پزشک را تبریک گفت.

کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان مسجدسلیمان در بیانه ای روز پزشک را تبریک گفت.

متن این بیانیه به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

اول شهریور سالروز تولد پزشک شهیر و برجسته ایرانی، حکیم ابوعلی سینا به عنوان روز پزشک نامگذاری شده است. این نامگذاری فرصت بسیار خوبی را برای معرفی بهتر ابعاد شخصیتی این فیلسوف و طبیب حاذق و نیز تبیین جایگاه و نقش ممتاز پزشکان در جامعه و تجلیل از خدمات ارزشمند و تلاش‌های مقدس این قشر زحمتکش فراهم کرده است.
در فرهنگ متعالی اسلام، دانش پزشکی همسان علم دین و از شریف‌ترین علوم به شمار آمده و واژه طبیب به عنوان اسماء الهی، از منزلت و شرافت ویژه‌ای برخوردار است. همچنین در آموزه‌های دینی یک پزشک کامل در کنار مهارت و تبحر حرفه‌ای، باید به عالی‌ترین صفات و ویژگی‌های اخلاقی مزین باشد که امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به سه جنبه مهم آن می‌فرمایند یک پزشک واقعی کسی است که هم تقوای الهی را در شغل خود رعایت کند و هم دلسوز و مهربان به حال بیمار باشد و برای مداوای مریض خود تلاش فراوان کند.
جامعه بشری در طول تاریخ هیچگاه از خدمات پزشکی بی‌نیاز نبوده و با وجود پیشرفت‌های شگرف جوامع انسانی در عرصه‌های مختلف، خدمات و مسئولیت جامعه پزشکی، همواره خدماتی ارزشمند و رسالتی سنگین بوده است. در کشور ما نیز حرفه پزشکی همواره از اهمیت و قداست خاصی برخوردار بوده و بار اصلی نظام سلامت به دوش فعالان این مجموعه است.
کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان مسجدسلیمان فرا رسیدن «اول شهریور ماه و روز پزشک» را به همه پزشکان و خانواده بزرگ پزشکی کشور تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند متعال توفیقات روزافزون و سرافرازی همه پزشکان وکادرزحمتکش درمان در انجام رسالت حرفه‌ای و ارائه خدمات شایسته و مورد رضایت خلق و خالق را مسئلت می‌ نماید.
__
روابط عمومی کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان مسجدسلیمان